Julen va grymt kul iår! :)

Jag var nere hos min syster i skåne över julen och måste bara säga att det inte är så kul att åka bil i 7 timmar med en rottweiler på 70 kg över sig hela tiden. Vi tog iaf 2 pauser så att jag kunde sträcka på benen. Min syster i skåne hade bestämmt att vi skulle spela ett julklappsspel och hon hade köpt en massa småpaket för mellan 5 och 20 kronor. Man började med att lägga alla paket i en stor hör på bordet och sen fick alla slå med tärningen och om man fick en 1 eller 6 så fick man ta ett paket. Sen när alla paket var borta så ställde man timern på 10 minuter och lät tärningen fortsätta gå runt. Om man slog en 1 eller 6 nu så fick man sno ett paket av en annan person. Jag tyckte spelet var jättekul och om man är en familj som inte har råd att köpa massa dyra presenter så kan man köpa ett ljus för en femma, en dvd för en tjuga eller kanske en ansiktsmask för 10 kronor. Det finns massa affärer som säljer småsaker billigt så det är inte nåt problem att köpa många billliga saker. Vi var på en affär i skåne som hette tiger och där kunde man köpa 4 par doftljus för 10 kronor. Exakt likadana som de som finns på åhlens. Sen är det bara att slå in de och köra :)
Vi slog in grejerna i olika färger på pappret beroende på om det var kill/tjej grejer. Sen hade vi vitt papper med silverstjärnor på de som både killar och tjejer skulle kunna vilja ha t.ex dvd eller så.

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Vilken smart ide! Verkar jätteroligt, tror jag ska prova det nästa år med min ungar :)

2010-12-28 @ 19:21:13
Postat av: Sara

Va kul det där med julklappsspelet! Ska pröva det nästa år tror jag.

2010-12-28 @ 19:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0