Sluta kalla mig rasist!

Jag sa en gång att jag tyckte att SD hade rätt i vissa frågor. Och nu helt plötsligt blir jag kallad rasist? Jag tyckte att det var en självklarhet att människor som kommer hit ska anpassa sig å inte tvärt om. t.ex. försöka lära sig svenska o.s.v. Men jag sa aldrig att jag tyckte det var dåligt att människor kom hit! Jag tycker att man självklart ska hjälpa människor som har det svårt å jag fattar att om det är krig i länder och folk dör att man inte kan säga '' nej du får inte komma hit!'' Jag tycker dock att man först ska försöka hjälpa människor i de länder de kommer ifrån då jag anser att genom att evakuera folk inte löser problem på lång sikt utan endast är en nödlösning och att man bara flyttar undan problemet. Man bör istället hjälpa folk i deras hemländer först och om det verkligen inte går måste människor såklart få komma hit. Men då tycker jag att de borde anpassa sig till sverige och inte tvärtom vilket jag inte kan se som nåt rasistiskt, men det verkar som folk kopplar ihop rasism med allt som hör invandringspolitik till. För så fort man nämner den så stelnar folk till å tycker att det blir obekvämt och avfärdar en genom att säga ''nej va rasitisk du är'' eller nåt liknande innan man ens hunnit förklara vad man menar. Jag tror att folk är rädda för att bli behandlade som rasister å därför inte vågar säga något. Jag tycker inte att jag är rasist jag har förihelvete vart tillsammans med en utlänsk! Jag står för vad jag tycker och jag är INTE rasist bara för att jag tycker att SD har rätt i vissa frågor. Ja är t.ex. för att man ska förbjuda halalslaktat kött då jag anser att det bara är djurplågeri å helt hemskt att hänga upp ett djur uppåner å skära halsen av det å låta det förblöda. Jag tycker det är helt onödigt för det är bara djurplågeri, läste att en skola i fiskis bara serverar halalslaktat kött för att ta hänsyn till barnen som går där då de flesta är muslimer å bara äter halalslaktat kött. Det är då jag tycker att det gårr för långt det borde vara tvärt om tycker jag. Det är min åsikt å jag står för den. Nu skriver jag inte att jag håller med SD i alla frågor men i vissa gör jag faktiskt det å då får ni kalla mig vad ni vill för det är ett fritt land å alla har rätt till sin åsikt å det här är min. Så ni kan sluta kalla mig rasist å nazist å hitlers hora (?)bakom min rygg för jag vet vad ni säger så våga säga det till mig så kan vi diskutera det och acceptera att vi har olika åsikter om ni nu är så mogna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0