Det är en dyster dag i enköping idag....




Idag har jag inte orkat blogga för det har vart en tuff dag...


för det hände en grej ungefär vid lunchtid. Jag fick höra att en 15-årig tjej blivit påkörd av en buss och dött utanför st:illiansskolan i enköping (kommer därifrån). Jag var med ida när hennes mamma ringde å berättade det men hon visste inte vem det var så ida kastade sig över telefonen å ringde andrea, hennes kompis som går där som är 15, för att se att det inte va hon. Då fick hon reda på att det var andreas barndomsvän, en av andreas bästa kompisar... Det blev lite kaos för även om jag inte kännde henne personligen hade jag kompisar som stod henne nära. Det blev helt kaos idag å jag tycker det är så sorgligt att så många unga i enköping dör (vart många på kort tid i ungefär samma ålder) Vet inte hur mkt ja kan skriva om det här för jag vet inte om man ska skriva om sånna här saker på internet nu...Hörde iaf att någon (får inte nämna för många namn) satt på en buss som åkte förbi den bussen som kört över dne unga tjejen å sa att bussen hade krockat i ett träd å att han såg att han som körde bussen grät men fattade inte riktigt då vad som hade hänt. Sen fick han höra att det vart en tjej med i olyckan. Hon hade fastnat under bussen å det kom polisbilar, ambulanser å en ambulanshelikopter.

Det hände precis utanför skolan å ja kan tänka mej paniken man har när man ligger fastklämmd under en buss å paniken hennes klasskompisar hade som inte kunde göra annat än stå å se på. de e förjävligt när sånt händer. Ja tror bussen fick sladd för det står träd längst trottoaren så de här hade inte ens behövt hända! :( hon va kanske bara på fel plats vid fel tillfälle... Ser alla ripgrejer på facebook å de gör mej så sjukt lessen att en så ung tjej blir påkörd det e helt onödigt! Hur fan kan man tro att de finns en gud när sånt här händer??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0