stort mascaratest!

Betyg på en skala från 1 L till 5 L






Mascara från Hm. Kostar 49:50. Jättebra budgetalternativ om pengarna börjar ta slut för den funkar faktiskt bättre än man tror med tanke på priset. Betyget blir L L
Mascaran finns att köpa på åhlens för 115 kronor. Finns även en som är vattenfast. Man får riktigt svarta ögonfransar men borsten är lite klumpig så man får vara nogrann så man inte får klumpar. Betyget blir L L L

En helt okej mascara från åhlens. Kostar 115 kronor och man får svarta ögonfransar. Det dåliga är att det står att man ska få 5x volym men det får man inte. Betyget blir L L L +´

Den här mascaran ger svarta långa fransar med mycket volym och är relatift billig 139 kronor. Den får betyget L L L L +


Den här mascaran heter lumene blueberry volume mascara och jag köpte min på åhlens. Den är bra och man får fina fransar av den. Den ger dock inte den där dramatiska looken med riktigt långa fransar som jag ville ha men om man mer är ute efter en vardagslook så funkar den bra. Priset ligger på 145 kronor.

Man får långa, svarta fint separerade fransar och borsten ger inga klumpar. Kan köpas på flera ställen för 170 kronor.

Jättefin rosa färg på utsidan bara det är ett plus. Mascaran i sig är också ganska bra. Mest användbar till vardag då man måste ta ganska många lager för att få volym i fransarna. Naturligt resultat. Kostar 139 kronor. Betyget blir L L L +


Nu till en riktig lyxmascara! Den kostar 350 kronor på åhlens och den är jättebra. Finns inget negativt att säga förutom priset. Och att den tar slut snabbt, och när den börjar ta slut så blir det inte alls samma volym och det hjälper inte hur många lager man än tar känns det som. Den räcker 2 kanske max 3 veckor men medans man har den har man grymt fina ögon. Jättebra att önska sig i födelsedagspresent eller julklapp eller nåt liknande för det är lite dyrt att handla mascaror för 700 kronor i månaden. Betyget blir såklart L L L L L!

Min favvo mascara blir ändå den här:
 P.G.A att den är otroligt prisvärd! Man får långa, svarta fransar med volym, precis som jag gillar. Man kan gå ut med endast mascara om man har den här och t.ex. har lite bråttom till skolan än morgon vilket är absolut perfekt!

På måndag den 31 kommer jag att göra ett läppglanstest där du har chans att vinna mitt favvo läppglans så kika in då vettja! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Min favoritmascara är Flawless Defintion från Bare Escentuals :)

2011-01-28 @ 17:50:09
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0