Snökaos!

Nu är man äntligen framme i skolan men det verkar nästan bara vara jag här xD
När jag kom till slussen var det kaos där, människor som stod och väntade på bussar som aldrig kom, folk som sprang fram och tillbaka för att dom trodde att det skulle hjälpa, en massa personer pratade i telefon för att ringa nåon som hade tillgång till data och se om dom kunde titta när bussarna skulle gå igen. Men jag tror inte sl vet när bussarna kommer gå igen. Det beror väll på när plogbilarna kommer fram. Jag såg inte en enda plogbil nånstanns. Varken på väg till tunnelbanan i axelsberg, eller på vägen till slussen, eller när jag åkte med saltsjöbanan till sickla. Ingen plogbil. Nu sitter jag i skolan och tittar ut på gatan and guess what? INGEN PLOGBIL!


Så går det när man håller på å sänker skatter, då har man inte råd att betala plogbilar på vintern. Det kan ju reinfeldt å hans pissregering tänka på. Istället för att sänka priset på städeskor som rika anställer kan dom se till så att pengarna vi betalar går till hela samhället. Jag har ingen lust att betala skatt som går till en städerska som städar i nåt överklass hus. Varför ska skattepengar gå till det? Dom rika har råd att betala fullt pris för att någon annan ska städa hos dom så det är väll bättre att hjälpa resten av befolkningen som inte har så mycket pengar för att inte öka klyftorna mellan de fattiga och rika eller?? Då tycker jag att man kan göra vettigare saker för pengarna t.ex. mer dagispersonal, fler lärare, bättre sjukvård och skaffa för fan några plogbilar som kan ploga vägarna när det blir snö. Vi bor i sverige så det borde inte komma som en jätteöveraskning att det kommer snö eller?

Nu har ja dampat klar så puss på er nu ska jag köpa frukost :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0