Press, stress

Jag känner mig grymt stressad just nu. Går på designgymnasiet år 1 men nu vill jag byta. Vet inte till vad tyvärr men vet att design inte är min grej. Fattar inte att jag valde det här från början ens... Jag orkar inte plugga längre men samtidigt kan jag inte hoppa av utan att börja på något annat för jag kommer inte få nåt jobb och inga pengar. Jag vet inte vad jag ska bli. Ingen jävla aning. Det känns som om alla är helt säkra och pluggar för att nå dit. Men va fan ska man göra om man inte vet? ''Gå samhälle så kan du bli vad som helst, du är ju bra i skolan'' Så säger alla. Men vad är jag utbildad till när jag gått ut samhällsprogrammet, jo INTE ETT JÄVLA SKIT! Man måste bara fortsätta plugga då och jag är så sjukt skoltrött så att det inte finns. Tänkte om man skulle gå barn och fritid, jag gillar barn och jag skulle gärna jobba på förskola så det borde väll passa?? Fast för 3 4 månader sen var jag övertygad om att jag ville bli inredare och valde att gå samhällsprogrammet med inriktning design. Vad hände? Jo jag fick göra en skruvmejsel, ett hus i papp och rita kläder i något konstigt designprogram. Det gick åt helvete kan man säga.

Borde man inte haft en bra syo i högstadiet som berättade allt det här och hjälpte en att välja rätt gymnasium? I min förra skola korsängen i enköping så hade syon ms eller nåt och var aldrig där, och när hon väl va där va hon så otroligt seg och fattade inte vad man sa. Hon kunde inte svara på en enda fucking fråga utan sa bara ''oj det är en bra fråga'' eller ''ja de håller ju på att göra om det här så det vet jag inte''. Nähä om inte du vet vem fan ska jag fråga då?? Skolorna måste vara mer nogranna med vilka som får vara syos för de ska hjälpa oss med vår framtid men det verkar de inte bry sig så mycket om.

Jag orkar helt enkelt inte, jag är så pressad så jag tror jag går av snart. Vill bara gå i en skola som inte har så mycket plugg men jag vill fortfarande kunna bli nåt när jag går ut. Både kunna få jobb men också kunna plugga vidare ifall jag skulle vilja det. Vad ska jag göra snälla hjälp mig, känns som om jag bara slösar tid med att gå hit när jag vill göra nåt annat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0